Flott skihytte og løyper også i Tylldalen!

Alle bygder i Fjellregionen har gode vintertibud for skiløping. Tolga,Tynset,Os og Folldal har som oss moderne løypeprepareringsutstyr og mange mil med oppkjørte skiløyper. Litt forskjellig aktivitetsgrad i  kedagene, her er nok vi i Alvdal ledende ved oppkjøring av skiløyper hver dag ved behov. I helgene har alle bygder i stor eller mindre grad et tilbud om helgas løype, noen har som oss også tilbud om servering på skistue e.l. Vi anmoder deg om å ta deg en skitur i en av nabobygdan,  øker du litt på nettet og spør lokalkjente er det lett å finne frem. Søndagens tur til våre naboer i øst, Tylldalen var kjempebra. De har ei skihytte på Småvangan på høydredraget mot Aumdalen. Løypenettet blir kjørt med løypemaskin av Tynset Turforening, i tillegg kjører de noe selv med snøscooter. Kjempeflott terreng og løyper, prøv en en søndagstur hit ved anledning. Tylldalen Idrettslag fyller 100 år i år, det markeres gjennom hele året. God tur utenbygds!

Fin lita skihytte i Tylldalen - ligger  på høydedraget mot Aumdalen. Selger her kaffe og solbær toddy mm. Du finner åpningstider  på nettet - dog ikke  åpent hver helg. På bilder ordfører Merete M.Moen etter velfortjent kvile.

Full pakke i Tylldalen, stilig med eget  strand flagg da!