Nydelig sykkeldag til Langodden.

Som en del av årets Midtsommerdager i Alvdal er det i dag blitt avholdt sykkeltur til Langodden gard. Langodden er en typisk gard for vårt distrikt med skogbruk og mjølkeproduksjon.  Garden har i tillegg en stor campingplass med 6 flotte  høystandard utleiehytter. Og for en dag det ble! Deilig sommervær med perfekte sykkelforhold. Særdeles trivelig på Langodden med deilig kaffeservering og rabarbra saft fra egen hage servert med eget kaffeservise.  Flott hage i et flott gardstun. Åpent også i begge de gamle stabburene, det eldste er datert til år 1804.  Gardsmuseet er veldig bra og må oppleves. Greit besøk med godt 30 gjester som koste seg i sola. Langodden gard er tidelt Norsk Kulturarv sitt kvalitertsmerke Olavsrosa som blir tildelt for høy kvalitet som har sitt grunnlag i den norske kulturarven. Se www.langodden.no. for mere spennende informasjon. Tusen takk til vertskapet Grete
Karin og Leif
.

Sykkeltur til Langodden og videre sørover til Bellingmo og Barkald med Jutulhugget (21  km fra Steia) er en tur som anbefales. Flatt og fint på gode veier i et nydelig kulturlandskap. Alvdal Turforening har ansvar for drift og vedlikehold. GOD TUR!