Qutaiba fra Syria åpnet TI på TOPP.

TI PÅ TOPP sesong nr. 35 med topp nr. 350 startet i dag med utsetting av skilt og tang på STEN 905 moh. Qutaiba Araj fra Syria og byen Allepo fikk æren av å være førstemann som klippet. Qutaiba er 22 år gammel, snakker godt norsk og bor i kommunal bolig i Randmælsbeta. Han har i dag status som flyktning. For 4 år siden følte familien på mor og far og 4 barn seg så truet at de rømte til Libya. En søster bor i Saudia Arabia mens resten av familien oppholder seg fortsatt i  Libya. Qutabia har bodd på Flisa i et år og nesten et år i Alvdal hvor han trives veldig bra. Han har et sterkt ønske om at krigen i hjemlandet skal opphøre men vil ikke reise tilbake før president  Bashar al Assad har gått av. Qutaiba vil bli med oss på flere fellesturer utover sesongen. Vi har inngått et samarbeid med flyktninge tjenesten og håper at flere blir med oss på neste tur.Tusen takk til Bjørn Langleite som dagens turleder.