Reåpning av Tronsvangen Natursti – i Olav Langleite sine fotspor!

I kveld har vi hatt reåpning av Tronsvangen Natursti. Stien er opprinnelig fra 1993. Vi har hatt ansvar for vedlikehold og markedsføring. Tidvis en del benyttet,  men behovet for oppussing har etterhvert blitt større og større. Botaniker og naturelsker Olav Langleite var mangeårig turforeningsmedlem og som sammen med bl.a. botaniker Olav Gjærvoll bygget opp naturstien. Olav Langleite døde i januar 2017. Det var et sterkt ønske fra arvingene at midlene etter begravelsen skulle gå til ny Tronsvangen Natursti. Bjørn Langleite har gjort en kjempejobb med oppussing og nedsetting av nye skilt med mere. Stien starter ved grinda til Tronsvangen Seterhotell. I postkassen ligger det info folder. Bjørn guidet 12 deltakere med stor kunnskap om gruvedrift og botanikk. Tidlig i år, mange blomster var ferdig blomstret for .Tusen takk til Bjørn og familien Langleite.