500 onsdagsturer!

OBS; Repotasje og bilde fra nettavisa Alvdal Midt i væla. Tusen takk. Artikkelen stod i AMIV onsdag 9. desember

Onsdag var det Else Øien Løkkens tur til å motta fatet for 500 onsdagsturer. Hun er også den tiende i rekken til å motta utmerkelsen!

Å delta på Onsdagsturen 500 ganger betyr også tur hver onsdag i til sammen ti år. For Elses del er det bare en hofteoperasjon som har ført til avbrudd i rekka med turer.

Onsdagsturen er et fellesprosjekt med Alvdal Revmatikerforening, Alvdal Helselag, Alvdal Pensjonistforening, LHL Alvdal og Alvdal Turforening.

– Operasjonen i fjor ble det eneste pausen, og det gikk ganske bra å begynne på igjen etterpå, sier Løkken, og er glad for å møte turgjengen igjen hver onsdag.

Elleve år med tur

Første tur hadde hun etter retur fra setra i september i 2009.

– Da hadde alle de andre tidligere kollegaene mine blitt med, og da måtte selvsagt jeg hive meg på og! Vi har gått mange turer, og det er hyggelige turer alle turene. Ikke minst er det sosialt, og med mindre jeg må bytte den andre hofta nå så blir det ikke pause på en stund, humrer Løkken.

– Onsdagsturen har blitt en hellig sak for mange. Motivasjonen er todelt, det er både å gå sammen og prate litt i naturen, og så er det kaffe og noe å bite ti etterpå. 95 prosent av det handler om det sosiale, har turgeneral Inge Rune Wahlstrøm uttalt til Alvdal midt i væla. Ingen har heller klart å motbevise påstanden hans om at Onsdagsturen i Alvdal er Norges største gå-gruppe.

Disse har klart 500 turer så langt!!

Totalt antall turer i parentes.

• Torbjørg Bjørn (695)
  • Jarle Bråten (612)
  • Kåre Dalen (607)
  • Inge Mortensplass (601)
  • Åsmund Samuelshaug (582)
  • Gunhild Plassgård (523)
  • Oddny Bråten (521)
  • Ola Steimoen (516)
  • Ingar Gløtheim (514)
  • Else Løkken (500)
Else Løkken til venstre – Onsdagssjef Inge R.Wahlstrøm til høyre.