Stolpejakten

Stolpejakten går ut på å finne poster plassert i Alvdal Sentrum og på Plassen skole ved hjelp av kart. Hver stolpe er påtrykt en bokstavkode og en QR-kode.

Stolpene kan registreres på 3 måter:

1. Manuelt – skriv ned kodene fra stolpene og lever i postkasse til Sparebank 1 Østlandet avd. Alvdal (på hjørnet)
  2. Manuelt registering hos www.stolpejakten.no. Ta med kodene hjem og gå inn på hjemmesiden og legg kodene på din side
  3. Digital ved bruk av APP – last ned en applikasjon på mobilen, med denne skannes QR-koden som hver stolpe er utstyrt med. Ved å bruke Stolpejakt-appen vil registrerte stolper synkroniseres på nettsiden. Synkroniseringen kan også gjøres manuelt fra appen.

Det er 40 ulike stolper på Steia, og Stolpejakten 2019 varer fra 21. juni – 27. oktober. Last ned APP:

Stolpejakten i Alvdal er et samarbeid mellom O-gruppa i Alvdal Idrettslag og Alvdal Turforening

Om Stolpejakten
Foreningen Stolpejakten eller foreningens tilknyttede samarbeidspartnere, ofte et lokalt idrettslag eller turlag, setter ut i terrenget særlig tilvirkede stolper med QR-kode som kan scannes med en egen app. Alternativt kan man registrere stolpene man har funnet på et fysisk kart. Stolpene har forskjellige farger, som indikerer vanskelighetsgrad. De er gitt forskjellig antall poeng i Stolpejakt-appen, avhengig av vanskelighetsgraden for å finne dem.