Barnas Turlag

Du trenger ikke være medlem av Barnas Turlag for å delta på turer, men vi oppfordrer alle som har mulighet til å melde seg inn. Flere medlemmer gir oss mulighet til å utvikle og forbedre turtilbudet. Medlemskap koster kun 120 kr pr år, og medlemmer bor gratis på alle DNT`s selvbetjente og ubetjente hytter over hele landetog får rabatt på de betjente hyttene.

• Anne Flaten-Løvås tlf 918 25 977
  • Ida Østmoløkken Samuelshaug tlf 414 72 083
  • Roger Stormoen tlf 976 70 591
  • Tore Trønnes tlf 913 19 072
  • Hanne Christel Hagard Reinertsentlf 911 61 514
  • Vigdis Vestby tlf 907 38 899
  • Nina Granrud tlf 419 33 708

Bilderav toppturersom sendes på mail, sendes til Ida Østmoløkken eller Anne Flaten

5 på topp

Sten(905 moh)

Start fra Steimoegga eller høyere opp i Måna. 3,1 km fin sti. Det er god utsikt fra toppen! Beregnet tid med barn ca 2-3 timer

Baugsberget (907moh)

Målet er trimkassen som er satt opp på utsiktspunktet litt nedenfor toppen. Det er oppmerket sti fra Vestateveien, 350 m nord for Sandeggen gard. Stien starter ved vedplassen (skilt barn leker) og går i retning mobilmasta

Høståsen (777 moh)

Topp rettovenfor sentrum / Skurlaget. Skiltet vei opp fra Sjulhusveien, følg deretter sti til toppen

Urlivorda (896moh)

Kjør opp Aumdalsvegen, rett sør for Oddstea. Etter ca 4 km, ta til venstre over bru mot Urlikjølsetran. Parker ved bommen, og gå veien opp til Urlikjølsetran. Derfra går det sti nordøstover.Litt myrlendt terreng etter hvert, når det er passert får dere utsikt mot Glåma. Følg rabben sørøstover ca 0,5 km. Derfra er det fin utsikt. Turen er ca 3 km en vei

Høykuven (1213 moh)

Kjør inn til Vardsetra, her er det sti opp i Storskardet, og gå så videre til venstre. Toppen kan også tas fra Dølbekken. Det er flott utsikt på toppen.

Vi anbefaler å bruke appen eller nettsida til ut.no for beskrivelser av turer og kart. For å motta premie knipser dere bilde av barna på toppen og legger det ut på vår facebookside og/eller instagram merket #barnasturlagalvdal, #5påtopp, ellersendpå epost for de som ønsker det. Nytt av året er at alle som har gått 3 av toppene, får premie og diplom. Det trekkesi tillegg ut en flott premie blant de som går alle 5 toppene. 5 på topp avsluttes 17.oktober.Utdeling av premie vil annonseres nærmere.