2.og 3 dag april – TO dagers tur til Breisjøseter Turisthytte.

FØRPÅSKETUR TIL ALVDAL VESTFJELL OG BREISJØSETER 2. og 3. april 2022

Hei turvenner!

Velkommen til en av klassikerne av fjellskiturer – nemlig før/etter-påsketuren i Alvdal Vestfjell. Dette er en tur Alvdal Turforening har hatt siden 1980. I tillegg til alvdøler møter vi også turvenner fra Folldal, Hedmarken og noen andre steder denne helga.

I år ønsker vi å markere at denne tradisjonen er over 40 år! Det vil vi gjøre på vanlig vis ved å tilrettelegge for fine turer. I tillegg til den sosiale velkomsten vi har ved ankomst til Breisjøseter, vil vi i år til middag tilby SMAKSGOURMET. Her vil verten Håkon Magne ta med oss på ei magisk reise av smaker og inntrykk gjennom ca 8 forskjellige retter. Dere kan se mere av dette ved å gå inn på www.breisjoseter.no

Vi håper du har lyst og anledning til å bli med denne helga.

Turvalg: Vår plan er som tidligere å møtes  ved vinterparkeringen til Breisjøseter Tuuristhytte for de som har lyst til å gå fellestur. Avhengig av vær og snøforhold legger vi opp alternative ruter som vil passe ulike ønsker og behov. Med bra vær organiserer vi samtransport til Solvang litt nord for Straumbu. For de som ønsker det, kan stakingen langs vegen inn til Breisjøseter også være et alternativ eller gå inn fra Alvdalssiden.

Søndag legger vi opp til tur på Storsølnkletten (1827moh) for de som ønsker det.

Oppmøte og transport:  Lørdag kl. 10.00

Vi i møtes på vinterparkeringen til Breisjøseter Turisthytte  ca  400 m nord for Atnesjø kafe. Ta med dagstursekk for turen både lørdag og søndag.  Annen bagasje kan bli brakt inn til Breisjøseter Turisthytte  ( kr 50 hver veg som betales når dere gjør opp for oppholdet).

Utstyr: Det kreves ski med stålkanter og vi anbefaler også skifeller. Ta med kart og kompass og liggeunderlag.  Ta med godt med varme klær, vindtett tøy og rikelig med mat og drikke for turen lørdag. For de som går direkte inn til Breisjøseter etter stakingen/vegen, kreves det ikke fjellski – der kjøres det spor nå om ikke været har skjult de. For oppholdet på Breisjøseter, har vi laget denne gruppepakken:

Kr: 1650,- som inkluderer middag som er smaksgourmet, overnatting, frokost, niste og termos, håndkle, dusj og badstu samt engangs sengesett. For de som ikke vil ha smaksgourmet er det mulig å bestille vanlig 3 retters middag som serveres i et siderom. Prisen da blir kr 875. Vi håper flest mulig blir med på smaksgourmeen da dette er en kjempeopplevelse.

Ta med hodelykt og sko for bruk inne på Breisjøseter.

Da ser vi fram til en flott skihelg. Er det spørsmål ikke nøl med å ta kontakt med Johan Ragnar eller Per Bergsvein.

Påmelding: Innen 28 mars til Johan Ragnar Eggen tlf  95873907 og/eller Per Bergsvein Støen, tlf 91583114

Bli med da 😉

Hilsen oss i turkomiteen

Hilde Bangstad           Johan Ragnar Eggen               Per Bergsvein Støen        Anne Wangen