500 onsdagsturer.

OBS! Artikkel og bilde gjengitt og kopiert fra nettavisa Alvdal Midt i væla onsdag 18. august,

Jan Løkken og Kitty Gløtheim rundet onsdagstur nummer 500 denne uka.

Før denne uka var det ti personer som hadde nådd 500 onsdagsturer. Nå onsdag ble Jan Løkken og Kitty Gløtheim nummer 11 og 12 som har nådd onsdagsbragden.

– Man får en tur hver onsdag, men det aller viktigste er det sosiale, sier Jan Løkken.

Onsdag gikk han og de andre onsdagturgåerne på Jennys Promenade ved Tronsvangen.

– Onsdagturen kan være et nødvendig puff for å komme seg ut. Hver onsdag får jeg rørt meg og det er koselig med en kaffekopp etterpå, legger Kitty Gløtheim til.

Ved å runde 500 onsdagsturer har man gått hver onsdag i cirka ti år. Torbjørg Bjørn har rekorden med 695.

I tillegg til Torbjørg Bjørn, Jan Løkken, Kitty Gløtheim har Jarle Bråten, Oddny Bråten, Ola Steimoen, Gunhild Passgård, Kåre Dalen, Åsmund Samuelshaug, Else Løkken, Inge Mortensplass og Ingar Gløtheim nådd 500 turer.

Onsdagsturen er et samarbeidsprosjekt mellom Alvdal Penjonistforening, Alvdal Revmatikeforening, Alvdal Helselag, LHL Alvdal og Alvdal Turforening.