Avduking av siktskive på Store Sølnkletten. 24.juni 2023.

AVDUKING SIKTSKIVE PÅ STORE SØLNKLETTEN. 24. juni.

Selv med fortsatt tilnærmet full vinter og kun 8 uker igjen til avduking av siktskiva på Store Sølnkletten har vi denne planen:

Alvdal Turforening i samarbeid med Breisjøseters Venner og Breisjøseter Turisthytte inviterer lørdag 24. juni 2023 til markering i forbindelse med avdukingen av sikteskive på Storsølnkletten. Endelig får denne ruvende toppen med det vide utsynet ei sikteskive som vil hjelpe vandrere som besøker toppen til å identifisere et utvalg fjell og fjellområder som kan sees fra toppen.

Bruk tida framover til forberede dg til en trivelig midtsommernatt på Breisjøseter.

Vi tenker å lage en fellestur til toppen med påfølgende avduking av sikteskiva. Når vi kommer ned, inviterer vi til middag i festteltet på tunet. Håkon Magne vil sette sammen en spennende middag til oss, og så hygger vi oss sammen utover kvelden. De som ikke vil til topps, men vil være sammen med oss utover kvelden er hjertelig velkommen til det. Vi antar middag blir kl 18.30

Vi tar værforbehold om toppturen – hvis været blir for dårlig, lager vi alternativt opplegg i teltet. Planlagt tidspunkt for avduking er kl 14.00 på toppen.

Påmelding :

Påmelding til arrangementet i teltet skjer direkte til Alvdal Turforening ved Johan Ragnar Eggen tlf 95873907 eller Per Bergsvein Støen tlf 91583114.

Pris for middag kr 650.

Det er fine teltmuligheter ved Breisjøseter Turisthytte.

De som ønsker transport ut om kvelden gir beskjed om det Pris: 100 pr mann.

De som har behov for transport inn til Breisjøseter Turisthytte avtaler det direkte med vertskapet

Overnatting og bespisning inne på Breisjøseter Turisthytte:

Breisjøseter Turisthytte arrangerer parallelt smaksopplevelser inne på turisthytta

De som ønsker å overnatte inne eller ta del i smaksopplevelsene inne på turisthytta, bestiller det direkte til vertskapet fjellet@breisjoseter.no eller på telefon 97069836

Da ønsker vi så mange som mulig hjertelig velkommen til midtsommerfest Breisjøseter Turisthytte

Saken oppdateres frem mot avdukinga.

Med vennlig fjellhilsen

For Alvdal Turforening