Natursti på Solsida Omsorgsheim.

Alvdal Turforening jobber aktivt for å favne alle aldersgrupper, og grupper med ulikt funksjonsnivå.

Det ble lagd en skiltbrakett med en del av skilta som er brukt på Ti på Topp gjennom 40 år. Denne har i sommer stått i Sansehagen til Solsida slik at beboerne kan se på og mimre over turer og topper de har vært på gjennom gjennom et langt liv.

I dette jubileumsåret ville vi glede beboerne ved Solsida Omsorgsheim med en turdag med natursti og matpakke i Sansehagen…men grunnet kald nordavind flytta vi arrangementet inn og hadde en fin samlingsstund med prat om topper, planter og ordtak (med turdronning Inger P. Nesteby). Dette fikk sansene i sving og de kom med mange gode historier.

Avslutta med vafler og kaffe. Takk for ei trivlig stund🍀

Styreleder Johan Ragnar takker Brit Iren Stormoen, Else Helen Lillestrøm og Inger P. Nesteby for ide og gjennomføring av tiltaket. Alle 3 er ansatt på Solsida, Brit Iren og Else Helen er også styremedlemmer i Alvdal Turforening.

Ivar Digre. Var uheldig og falt i Tronsåa for noen uker siden.