Onsdagsturen. Ny fantastisk prestasjon med 500 turer!

Onsdagsturen er et flott tiltak. Har nå gått i 17 år. Et tiltak som foreningene Alvdal Revmatikerforening, Alvdal Pensjonistforening, Alvdal Helselag, Alvdal LHL og Alvdal Turforening i sin tid startet. Tiltaket har vært en gedigen suksess med stor oppslutning og mange som har over 500 turer !!…. for å nevne noe.

Ny kjempeprestasjon onsdag 8. november med Liv Elisabeth Strypet som fikk registrert 500 turer. Fantastisk prestasjon!

Du finner mange artikler her på hjemmesiden vår om ONSDAGSTUREN. Søk «Onsdagsturen» i søkefeltet øverst til høyre og det kommer opp en rekke artikler gjennom mange år.

Vedlagt under følger artikkelen fra nettavisa Alvdal Midt i væla den 8. november. Den sammen med bilde av Liv Elisabeth og dages onsdagstur general Inge Rune Wahlstrøm. Vi har fått lov avnettavisa til å bruke tekst og bilde. Tusen takk.

—-

Onsdagsturene holder stand også gjennom vinteren. Denne uka møtte 35 personer opp til tur, og da ble det markering av at Liv Elisabeth Strypet har gått 500 turer med gruppa.

Den populære onsdagsturen har det sosiale i fokus. Liv Elisabeth Strypet synes det er trivelig å gå en tur, treffe folk og drikke kaffe sammen med mange andre alvdøler som møter opp jevnlig.

Artikkelen fortsetter under annonsen

ANNONSE

– Jeg var ikke med fra starten av, men nå møter jeg opp hver onsdag. Det er klart at om det er veldig dårlig vær, så kan det hende jeg blir hjemme, men som regel møter jeg opp hver gang, sier hun.

Hun synes det er viktig å holde seg i bevegelse, og er vant til å røre på seg utendørs.

– Det er godt å være ute og røre seg litt. Jeg har bestandig vært glad i å være ute og være et friluftsmenneske, gå på fjelltopper, gå på ski og sykle. Det er godt å være ute, sier hun.

– Går så lenge jeg kan

– Blir det mindre etter passerte 70 år?

– Det har blitt mindre av det, på grunn av at jeg har fått sjukdommen spinal stenose, som gjorde at jeg strevde med balanse og sånt, men jeg har blitt operert for det og har blitt bedre. Jeg fikk ikke gått på ski i fjor, men jeg har tenkt til å prøve meg på det igjen i vinter når det kommer litt mer snø, sier hun.

På sin 500. onsdagstur var også mannen hennes Hallstein Strypet med, og sønnen Frode Strypet var med på denne jubileumsmarkeringa.

– Hallstein har passert 500 turer for lenge siden, han begynte før meg. Men jeg har tenkt til å fortsette å gå, så lenge jeg er frisk kommer jeg til å gjøre det, sier Liv Elisabeth.

Gruppa har også vært på seterturer, og om sommeren går ofte turene i området ved Steimoegga. Stedet for kaffepraten etter turen bytter de også på, mellom Frich’s og Huldra på Steia.