TIDENES TOPPOPPLEVELSE MED SIKTSKIVE PÅ STORE SØLNKLETTEN

Lørdag 24.juni kl.14.00 i år 2023 vil få en stor plass i fremtidige historiebøker for Alvdal Turforening og Breisjøseter Venneforening😀

Siktskiva på Store Sølnkletten fikk endelig sin avduking! 3 års planlegging og arbeide, transport og montering kunne vises frem for de som tar turen opp! Hele 114 steder er det på skiva og som du kan se på en klar dag👍

Været kunne ikke bli bedre, og kjempegodt oppmøte med 43-44 fremmøtte akkurat ved avdukinga!

Nede på Breisjøseter Turisthytte var det festmiddag med en 6 retters gourmet middag. Også her et utrolig flott varmt vær med råflott kveldssol for godt 40 stk. Tusen takk til Håkon M Skjøren og Breisjøseter Turisthytte for en en kjempeflott opplevelse👍

Vi håper at siktskiva på Sølnkletten, 1827 moh, vil glede turgåere for all fremtid😍

Fremsidebilde: Per Bergsvein Støen (t v) og Johan Ragnar Eggen foretar den offisielle åpningen.

Får åpning siktskiva dekket til med reinsdyrskinn og det norske flagget🇳🇴
Et utrolig vær og temperatur gjorde avdukinga til en helt spesiell opplevelse 😀
Slik ser skiva ut.
Langt opp og tar tid, ofte 3 timer eller mer hvis du