TRUGETUR I JUTULHUGGET

Alvdal Turforening – Startside

TRUGETUR I JUTULHUGGET👍. Vi inviterer i dag til trugetur i den største attraksjonen etter Tron og Tjønnåsten i Sølndalen. Det er knallforhold her nå med mye snø og steinhard blåis som reflekterer lyset fra både månen og sola på en ubeskrivelig flott måte – må oppleves😊 På denne årstiden er det lett å se ulvelav (Letharia vulpina).Giftig buskelav, vokser kun her og på Kvebergskjølen.👏🏻 Rendalsjutulen – mannen som lagde høgget er nok å treffe på turen – han liker seg når sola v…armer 😎. Ryktene sier at ulven igjen har hi med unger sør i bygda, og vi blir skuffet hvis vi ikke ser gørferske spor i hugget. 👍 Det er heldigvis vår i lufta og vi vil garantert få se både rød,blå og kvit meis som stikker opp av snøen. Vi vil være meget forsiktig med å krysse kommunegrensa til Rendalen, det sies at den nye ordføreren Linda Døsen har forsterket grensen med flere vakter 👎. Turleder er Bjørn Langleite, vår eminente skiltekspert👍 Oppmøte direkte på P plassen ved høgget i dag 1.april kl 13.30.Ta med rikelig med solkrem , godt med mat og drikke .Husk å ta med tomstokk slik at nødvendig grense på 2 meter til andre turgåere opprettholdes på hele turen i disse korona tider.Dette blir spennende 😍 velkommen !