Turforeninga fyller 40 år: – Sterkere enn noen gang!

Etteravtale med redaktøren i AMIV – Liv Maren Mæhre Vold – har vi fått lov til å kopiere litt av artikkelen på vår hjemmeside den flotte saken som stod i nettavisa 25. januar. Vi sier tusen takk. Er du ikke abonnement av AMIV så bli det er vår anmodning.

Forsidebilde: Leder i Alvdal Turforening i jobb med solcellepanelet på taket av Allmannstua. Foto: Ivar Thoresen.

LIV MAREN MÆHRE VOLD
LIVMAREN@TYNSETINGEN.NO TLF.: 482 14 617Publisert: 25 januar, 2021 17:00
Oppdatert: 25 januar, 2021 13:06ShareTweet

Om få dager feirer Alvdal turforening 40-årsdag. Det starter med markering på Allmannstua, men leder Johan Ragnar Eggen lover at jubileet skal merkes gjennom hele året.

Det startet med oppkjøring av skiløyper, og etterhvert har det dratt på seg mer og mer; med turløyper og skistuer, turbuer og massevis av arrangementer.

– Hovedjobben vår er fortsatt å sørge for fine skiløyper. Vår modell med å ha egen organisasjon har blitt kopiert i alle bygder i ettertid, og jeg har vært rundt i alle kriker og kroker av Østerdalen for å fortelle om hvordan vi har gjort det, sier Eggen, og sender ikke minst en stor takk til Sigurd Thoresen, som også var primus motor for oppstarten. Styret i dag består foruten Eggen av Arne Helge Dahlen, Else Helen Lillestrøm, Bjørn Langleite, Marit  Grøtting med fast møtevara Brit Iren Stormoen, og Dag Strøm Andersen.

– Vi har mye å takke Sigurd for, og er i dag evig takknemlig for jobben som ble gjort for 40 år siden, understreker Eggen.

Resten av artikkelen kan du lese på AMIV den. 25. januar 2021