Zip Line fra Hauståsbua!

En gammel drøm er nå svært nærme virkelighet😊: Zip Line fra Hauståsbua ova Steia og ned til fotball banen på Grindegga!! 👍En gruppe har jobbet med planene i flere år og fikk skikkelig fart på seg etter avskogingen ved Hauståsbua i des 2019 og ikke minst etterat vi fikk tips om flere km med kabel i god stand liggende forlatt i Haustdalen etter taubanen mellom Folldal – Alvdal 👏🏻. Før vi kan begynne monteringa så må Alvdal Kommune søkes om løyve. Ordfører Mona Murud sier at søknaden får topp prioritet på april møtet og at dette ordner seg og roser oss for tiltaket👍 .Finansieringa er heldigvis i boks, vi må bruke hele Bitcoin beholdningen vi arvet etter familien Olafsen som jo kjent reiste til Amerika i forrige århundret 💰. Mange innspill er kommet frem i saken i vinter , bl.a vil de erfarne kaffeselgerne Else Helen Lillestrom, Brit Iren Stormoen og Marit Grøtting etablere kiosk ved ankomst på Grindegga til inntekt for AT – det blir et bra bidrag til kostbar drift for SPORIL😊 Hvem som skal foreta jomfruturen er ikke klart enda. Leder i AT Johan Ragnar Eggen er ikke aktuell da han har døtte ned før 👎. Nils Flaten, kjent for bl.a alltid å komme ned med beina først, er aktuell. Likeså drevne Ti på topp gutter Bjørn Langleite og ikke minst Arne Helge Dahlen er aktuell👍. Vi er kjempeglad for å få til dette i jubileumsåret vårt – 40 år🎂🌞😊 Vi lever opp til mottoet vårt : Alltid noe å glede seg til med Alvdal Turforening 😊.+30Antall personer nådd0EngasjementFrem innleggLikerKommenterDel