Åpen Gard – bruk sykkel og vær med i trekning av gavekort!

Alvdal Bondelag og vertskapet på Langodden stiller i helga med stort Åpen Gård-arrangement. Søndag 25. august mellom kl. 11-15 blir det natursti, tråtraktorkjøring, vedkløyving, hesteaktiviteter, dyr i alle størrelser, samt selvsagt servering med både kaffemat og middagstilbud.

Norges Bondelags årlige satsing på Åpen Gård har som mål å gi folk gode opplevelser og spre kunnskap om norsk landbruk. På Langodden gard vil vertskapet sammen med Alvdal bondelag sørge for at denne målsetningen nås. Alvdal  Turforening samarbeider med Langodden Gard både om Langodden Natursti og sykkelvegen i Øikletten. Vi har således et opplegg denne dagen med at alle som går eller sykler til Langodden denne dagen er med i trekning av et gavekort ved å skrive seg inn i boka  ved mjølkerampa. Kast deg med og bli med på Langodden søndag.

Det blir en rekke aktiviteter som:

Natursti, barneridning, travkjøring med travtrener Guri Grimsgård, hopping i høyet, hinderløype med tråtraktorer, hesteskokasting og vedkløving, er bare noe av det som står på programmet, og det blir premiering til deltakerne på enkelte av aktivitetene. Av dyr blir det både sau, geit, kanin, hest inkludert et lite føll, og selvfølgelig kalver og kyr å hilse på.

Vi minner ellers om at alle bør sette av dagen, og at serveringsteltet vil by på mye godt både til kaffen, eller om noen vil ta middagen hos oss.

Bondelaget minner også om at mange aktører fra fagorganinsasjonene tilknyttet landbruket vil også vise seg fram på søndag, og blant disse nevnes TINE, Nortura, Storsteigen VGS, Norsk Sau og Geit og NILF, så informasjon vil dermed kunne garanteres om mye av det landbruket byr på som næring.

God tur til Langodden.