Årets beste utsiktstopp er Måna!

Alle fjelltopper er flotte og hver enkelt har sitt eget preg. Topp nr 5 i vårt TI PÅ TOPP oppegg for i år, Måna med sine 1117 moh., har dagens 5 turdeltakere på fellesturen bestemt er årets utsiktstopp! På toppen har du hele Tylldalen servert på sølvfat, enorm utsikt øst og sørøver helt til Trysil ,Sølnkletten og Rondane er lett å se nordover. Dette er en kjempetopp som vi anmoder du må bestige. Vi gikk fra Urstrømsetra, det er nok kortere å gå fra Barkald eller Gaupskardet. Flott turområde rikt på botanikk og kulturminner. Vi gikk på den seterveien som garden Urstrømmen brukte på vei til Urstrømsetra. Bjørn Langleite har gjort en kjempejobb her med rydding,merking og skilting av gamle ferdselsveier. Nydelig vær hele kvelden med god temperatur uten insekter. Du kan glede deg til når du skal til toppen! Tusen takk til  Bjørn Langleite som viste oss en liten del av det flotte Alvdal.

Fra Gaupskardkampen, vi skal krysse  Gaupskardet og så opp til toppen bak  til venstre.Bjørn  hadde mye å  vise oss på turen, her ved et gammelt  kultur historisk sted  i Gaupskardet