Årets julegave til alle i Alvdal!

I kveld har vi fått overrakt den store og harde julegaven til Alvdal. Julegaven ble åpnet med en gang – en helt ny  løypemaskin!!
Prosessen har som alle vet pågått siden sist vår og årsmøtet 7. november ga enstemmig klarsignal for kjøp. Totalt kostnad er kr. 1,4 mill. kroner, salg av den gamle ga kr. 760.000. Vi har en god del midler på fond, men starter en innsamlingsaksjon 1. januar 2013 med sikte på å samle inn kr. 150.000.
Informasjon om dette kommer senere.

Den nye maskina skal bidra til topp skispor for ALLE turgåere. Spesielt gledelig er det at vi kan tilby våre mange aktive unge lovende løperne i Alvdal Idrettslag topp forhold. Vi må ikke glemme å ta vare på våre skitradisjoner.

På bildet fra venstre: Driftsoperatør Olav Magne Samuelshaug, Johan Ragnar Eggen, leder i Alvdal Turforening , Sverre Jenssen, leder i Alvdal I.L.-skigruppa, Bjørn Åsen, leder i Alvdal Idrettslag og Audun Eggset, driftsoperatør i Alvdal Idrettslag/Alvdal Turforening.

Foto:  Alvdal Midt i væla  – Ivar Thoresen.