Årets store topptur – Golden Four i Rondane.

Alltid den siste lørdagen i juli hvert år; En skikkelig fjelltur med bestigning av en relativ stor fjelltopp i Rondane Nasjonalpark, Dovrefjell Nasjonalpark eller Alvdal Vestfjell. I har var turen igjen kommet til Golden Four i  Rondane, denne turen har gått 2 ganger før med 5 års mellomrom.Start fra Dørålseter,over Vidarflya, opp til Høgronden 2115 moh., langt og bratt ned igjen så langt og bratt opp til Østre Midtronden 2042 moh, kort og bratt ned og opp til vestre Midtronden 2060 moh.,langt ned igjen for så opp bratt og steinet og bratt opp til Digerronden 2016 moh. Avslutning med norges lengste steinrøys etterhvert ned igjen til startpunktet. En langtur,de som kom sist tilbake hadde vært ute i 14 timer. Men tempoet var roligt, været var råflott hele dagen uten vind og ikke for sterk sol,hyggelig sosial gjeng på hele 31 stk. Alle fullførte uten problemer av nevneverdig slag. En  eventyrlig opplevelse som gjør at du har et fjellturminne for resten av livet. Neste år- lørdag 30. juli – går til Trolltind 2018 moh. Dette er en litt kortere tur en Golder Four. Teknsik ansvarlig for årets tur var Folldal Turlag, Alvdal Turforening er med som samarbeidspartner. Tusen takk til Per Bergsvein Støen som hovedturleder og J.R.Eggen som assisterende turleder og stort sett siste mann i flokken hele dagen. Obs; det er også litt tekst inne i alle bildene.

Stein og stein og bare stein. Her fra Vestre Midtronden i retning Digerronden. Norges første nasjonalpark fra 1962 - heldig vi i Fjellregionen som har denne naboen.

Turleder Per Bergsvein Støen til høyre i sitt rette element - her på vestre Midtrond. Per Bergsvein har besteget Høgronden 57 ganger!!Alvdøler på tur...Digerronden.  Turforeningsleder Johan Ragnar Eggen med  Tharaldshaugsjentan; i dag Trine Vardenær Taraldsteen til venstre og Goro V. (Vardenær) Heggset til  høyre.  Kun 3 ekte alvdøler med, kun 1 ekte  følldøl med, resten er hyttefolk i Folldal og Fjellregionen  og venner av  turlederne.