Aumafallene – en perle i lokalområdet.

Faktisk ikke så kjent for mange tror vi, i hvertfall ikke på Alvdalssiden; Aumafallene midt på grensa mellom Alvdal og Tynset. Et herlig sted med spennende geologi og  kulturhistorie, og ikke minst et flott turområde. Bjarne som har stedet som nærmeste nabo, var dyktig turleder for 22 fremmøtte. Han har vandret her i alle år. Vi antar at isen «lagde» juvene og de flotte eggene rundt omkring for  ca  6-10.000  år siden.I senere år
er det kommet bru øverst i området, noe som gjør området mere  ilgjengelig. Trivelig kafferast på Aumaegga hvor Auma vel har lagt ut trimbok for alle besøkende. Vår sterkeste anmodning; ta det en tur i området. Tusen takk til  Else Marie og Bjarne Müller som trivelige og dyktige kjentfolk og turledere. Vi håper på ny tur i området en senere gang.

Sjefen i Aumafallet  - Bjarne Muller -  ingen kjenner området så godt som han.

Bru av nyere dato overst i Aumafallan, Nis Flaten er litt usikker på om han tar sjansen å gå over.   FLOTT  STED  - Aumaegga - god utsikt og med egen trimbok utlagt av Auma Vel.