Den store ANNERLEDES TUREN.

Cuba er et magisk sted, fylt av helt andre ideologiske og politiske væremåter sammenlignet med den siviliserte vesten. Det er som å skru klokka minst femti år tilbake materiellt sett. Ingen er hverken fattig eller rik på Cuba, økonomien er preget av rasjonering med sterke offentlige subsider.Folket er høflig og tar godt  i mot turister. Vår 15. dagers tur 12.januar tll 26.janaur var svært vellykket og ble et sterk opplevelse med mye ettertanker.
Vi hadde 3 vandreturer, ikke av de lengste, men med sterke natur- og kulturopplevelser i varm og flott natur. Totalt var vi 47 stk med turlederne på turen. En stor takk til Olav Kjeldsen som hovedreiseleder, med store kunnskaper innen kultur- , historie og dagliglivet. Vi var  innom  revolusjoneringsmuseet, en stor sigarfabrikk, Che Guevara minnesmerket, kjørte amerikanske biler som lagde mye eksos, Fidel Castro sitt «La Comandancia», skole og helsestasjonen og flere med. Mye mye mere kan sies, men en slik tur må oppleves selv. Et møte med Cuba vil ende livet, utfordre sansene dine, omtåke sinnet ditt og erobre hjertet ditt! Takk til  alle deltakerne for en helt annerledes tur.