Endelig er vi i gang med skisesongen

Langt senere enn normalt og ønskelig er vi i gang med vinterskisesongen. Snøen som kom torsdag gjorde det mulig å preparere med snøscooter, i første omgang runden om Rundvangen og til Tronsvangen med start fra Sjulhusvangen. På bildet leder i Alvdal Turforening Johan Ragnar Eggen på sin første skitur for sesongen. Forholdene er brukbare men det er selvsagt ønskelig med mye mer snø.

Fra mandag 12.desember starter vi opp med preparering etter ordinær kjøreplan. Mandag og torsdag preppes Plassen, onsdag Hamndalen/Savalen/Strømmen, Finnbudalen preppes torsdag mens Østkjølen preppes tirsdag og fredag. Hver helg kan vi tilby «Helgas løype» – dette betyr at det er denne som blir prioritert kjørt opp igjen ved behov. Plassen med Åsvangen er Helgas løype kommende helg.

Vi er eneste kommune i fjellregionen som kan tilby ferske løyper hver dag gjennom hele uka. Dette koster selvsagt masse kroner og vi ser det som naturlig at alle brukere er med å betale inn til fellesskapet. God skitur!