Eventyr vinter i Alvdal.

Nok en flott vinterhelg i Alvdal. Siden 1.november har skiføret vært kjempebra,det er ikke mange steder i landet som har så gode skiforhold som oss. En aktiv helg med nyoppkjørte skiløyper både på Østkjølen og Plassen fra Litrøa helt opp til Åsvangen. Brukbart med folk ute, særlig lørdag. Hundeløpet Femundløpet passerer like ved kommunegrensa i Marbulia med kjempeforhold både for hund og sjåfør. Vi hadde tråkket med snøscooter løyper inn til  leden – noen turgåere tok  turen dit søndag. Jordet ved Nordhaugan ble nykjørt lørdag og noen få benyttet seg av det annonserte tibudet søndag.Godt besøkt på middagserveringa  til MORSDAGEN selvsagt. Allmannstua på Østkjølen hadde åpent på vanlig måte søndag,58 gjester og omsetning  kr 2.820 som går uavkortet til  løypekjøring over hele bygda!!

Vi håper og tror at vintereventyret fortsetter. Det er rikelig med snø og vi garanterer topp forhold så sant værforholdene er samarbeidsvillig. Til vinterferien i uke 8 vil vi preparere løypene i seterdalene som åra før. Allmannstua er åpen i hele vinterferien. God tur i eventyrland i Avdal.

Hundespann i godt driv   i retning Grimsbu. Kjempeforhold i bakkene ved  Nordihaugan.  Maten smaker vi som vet alltid kjempegodt også!

Allmannstua på  Østkjølen på sitt beste! Kjempeforhold i skiløypen både  på Plassen og  Østkjølen. Bedre kan det vel ikke bli.