FANTASTSIK HELG PÅ BREISJØSETER SOM VANLIG!

Planen var å presentere et bilde av vertskapet på Breisjøseter – Anne Marit og Halvor – i denne  reportasjen men det skar seg på grunn av tull med det digitale kameraet! Årets tradisjonelle Breisjøsetertur – som har blitt arrangert hvert år siden  1981….. – ble en særdeles trivelig sak på alle måter. Været var meget bra og et trivelig turdeltakerkorps ikke minst -gjorde at det ble en kjempehelg for de 16 deltakerene + pluss 14 stk. fra Hamar og Omegn Turistforening. Med start fra Atnasjø kafe gikk vi inn til Breisjøseter lørdag. Noen gikk over Gravskardet mens noen andre gikk den ordinære vegen. Godt skiføre med vindstille og godt varmt vær selv om solen ikke var helt fremme. 3 retters middag kl. 18.00 med påfølgende kaffe avec, kaker, kortspill, tullprat og hyggelig samvær til over midnatt etter at klokka ble flyttet 1 time frem…… Søndag våknet vi til kjempevær og etter en meget bra frokost med hjemmelaget brød og det hele , gikk turen på sørsiden av Sølnkletten. 6-7 stk. fra Hamar gruppa besteg Store Sølnkletten men vi fra Alvdal kjørte ned til Sølnsjøen på norges  flotteste bakke uten skavler. Etter stopp både på Bortistu setra og Vesle Sølnsetra – hvor det forøvrig var åpen servering- sled vi de siste  bakkene ned til Sølnsetra. Terje Redtrøen var uheldig og knekte et bein i nedre foten men slik tåler jo en tylldøl fint. Foreløpig sykmeldt i 2 uker iflg. pasienten.
Takk til turleder Gunnar Vestby day. jr. for flott og sikker guiding. Likeså til Hamar og Omegn Turistforening med Per Bergsvein Støen  for aktiv deltakelse. Folldølan kjem sikkert sterkere tilbake neste år.
En fantastisk helg på alle  måter- vi gleder oss allerede til neste år