Flott søndagstur til Lomsjøvola og Hammerodden.

Hammerodden2014

Lomsjøvola med sine 1056 moh er en av årets utvalgte i 10 på topp. Dagens fellestur med 18 deltakere startet «på Høgda» opp fra Follia. Herfra på god sti sakte og sikkert opp til dagens topp punkt Lomsjøvola. Tang og skilt ble satt ut og toppen kan tas frem til medio oktober. Ymse vær hadde vi, den verste regnbygen kom når vi skulle ta fellesbilde på toppen (med regn på linsa blir aldri bildet bra….). Underveis god kvile hvor vi etter hvert spaserte ned til Hammerodden for avslutning av turen. Med kvila brukte vi 3 timer. Flott tur med god utsikt mot Savalen og stedvis Alvdal Vestfjell og Plassen. Vertskapet på Hammerodden, Else Kindølhaug og Arne Norwalls, vartet opp med deilige grillpølser med tilbehør og deilig saft og frukt i partyteltet. Maten var klargjort av en gjeng «fåsetinger» når turfolket ankom. Etterpå i peisestua kaffe med deilige kaker samt multekrem! Topp servering og stor gjestfrihet. Tusen takk til Else Helen Lillestrøm som turleder og ikke minst Else og Arne for å vise frem Hammerodden med kjempegod servering og sin gjestfrihet. Vi håper å få komme tilbake en gang senere.