Fortjent heder og ære til Breisjøseter Turisthytte

For noen dager siden fikk vertskapet på Breisjøseter, Anne Marit og Halvor Skjøren (bildet), Den Norske Turistforening (DNT) sin Fortjenesteknapp. Styret i DNT Oslo og omegn sier i sin begrunnelse for utmerkelsen at vertskapet på Breisjøseter gjennom mange år har utviklet Alvdal vestfjell til et attraktivt turområde, og at det har vært et spesielt godt samarbeid med vertskapet på Breisjøseter.

– Vi skjønte vel egentlig at noe var på gang da vi fikk invitasjonen i brevs form med beskjed om å stille i bunad. Det var både overraskende og veldig trivelig å bli tildelt Fortjenesteknappen, sier Anne Marit.

Det er ikke hvert år prisen dels ut, og de siste 50 år er det kun 40 personer som har fått den gjeve utmerkelsen. I følge styreleder Sverre A. Larsen i DNT Oslo og omegn får vertskapet på Breisjøseter Fortjenesteknappen ikke bare for 34 års vertskap, men i særdeleshet for det gode samarbeidet og den store innsatsen ekteparet har gjort for hele området i Alvdal vestfjell.
– Vi setter stor pris på vertskapet sin totale innsats og samarbeidsvilje. Breisjøseter er en privat turisthytte, og er ikke ei hytte i regi av DNT. Desto viktigere og hyggelig er det å gi utmerkelsen til våre gode samarbeidsparter Anne Marit og Halvor, sier Larsen

Alvdal Turforening har samarbeidet tett med Breisjøsæter i over 30 år. Faste arrangementer både sommer og vinterr har blitt en tradisjon. Vi har også vært sentral i dannelsen av Breisjøsetras Venner.
Den beste måten du kan støtte Breisjøsæter på er å legge turen innom på dette fantastisk stedet i Alvdal Vestfjell. På sommeren bruker du 3-4 timer i rolig gange fra Follandsvangen eller Flatsetra, ring mobil nr. 970 69 836 for rombestilling og/eller for annen informasjon. Stedet er også svært godt egnet og blir brukt mye til feiring av bursdager og andre markeringer.  Vi har 2 dagers fellestur rett før påske neste år.