Gir skogsbu og tomt til allmenheten!

Etter  ønske og tilbud fra Astrid Sørhuus Mellesmo er hennes skogsbu med tomt i Høståsen ovenfor Sjulhus nær sentrum vederlagsfritt skjenket til Alvdal Turforening. Skogsbua på  ca 16  kvm er bygget rett etter siste verdenskrig og kom fra butikk Halvorsen på Plassen. Den ble under krigen brukt som hemmelig radiostasjon, og har etter den tid blitt brukt som skogsbu og turhytte for eiendommen Thorud og lokalbefolkningen i Alvdal Sentrum. Bua er i relativt dårlig forfatning og det må betydelig reperasjon til for at den kan brukes for kvile. Vårt ønskemål er at den er utbedret når ny barneskole er klar på Sørhuus jordet om noen år. Du bruker en  halv time maks fra Sjulhus og opp til bua. Vi takker for den storslåtte gaven og lover innenfor de ressurser vi har å utbedre og ta vare på dette gamle kulturminnet i Alvdal. Tusen takk til Astrid og hennes familie. Bilde: Alle nødvendige papirer er signert og sendes inn til Kartverket. Astrid til venstre – Johan  Ragnar Eggen til høyre.