Gnistrande flott turhelg på Dovrefjell

Årets beste sommertilbud? Muligens det, responsen var meget bra i vår når tur til Snøheim og Snøhetta ble lansert. Forholdsvis mange forfall mot avreisetidspunktet, men 17 stk. på 3 dagers turen og 8 stk. på 2 dagers turen er kjempebra.

På begge tilbudene var det sykkel på ringveien rundt skytefeltet om Grisungdalen og Grøndalen det startet med. Deretter overnatting på nybygde Snøheim, det nye praktbygget til Oslo og Omegn Turistforening som ble åpnet 14.juli i år. På 3 dagers turen fikk vi uventet dramatikk fredag ettermiddag på sykkelturen i Grøndalen, vi ble bedt om å returnere på grunn av manglende tillatelse. Dette hadde vi fått muntlig i forkant, og etter over 2 timers venting og avklaring med diverse høyere sjefer i forsvaret fikk vi sykle slik som lovet. Litt «dramatisk» var det, men i etterkant vil det bli husket som en ekstra hendelse på turen. Lørdag var mange av gruppen på Stortoppen – 2286 moh. og søndag besteg 11 stk. Vesttoppen på 2253 moh. På denne er det stup på 3 kanter på toppen, så det er viktig å være våken!

Den nye turistforeningshytta Snøheim fungerte meget bra på alle måter. God mat, reint og pent, varm dusj og hyggelig vertskap gjør at vi kommer igjen. VÆRET var meget bra gjennom hele helga og gjorde at turen ble ekstra vellykket. Arrangementet var et samarbeid med DNT avd. N.Ø. og Folldal og Alvdal Turforening.

Turen ga skikkelig mersmak og vi håper å få komme igjen til neste år!