Herlig 2 dagers tur til Breisjøseter som vanlig.

Lørdag/søndag 11. og 12.april: Herlig tur igjen til Breisjøseter. Lite snø nord i Sølndalen gjorde at vi gikk opp fra Atndalen og Sjølisetra hvor som kjent Harald Solberg i 10 år jobbet med maleriet sitt «Vinternatt i Rondane». Opp Gravksardsbekken i kjempevær lørdag, svingte så over Fandens danseplass og ned  Skjellådalen og løypa til Breisjøsetra. Søndag samme vei tilbake, strålande flott vær (det store bildet), noe friskere i høyden.  Noen av oss  – 6 stk tok turen opp til Søndre Gravskarshøgda, 1735. Friskt her oppe og det var nok lurt av ordførene i Stor-Elvdal, Folldal og Alvdal å utsette turen hit opp i dag  ifbm. Friluftsliveta år i dag  – passer bedre om sommeren. Lang rast i Gravskardsbekken,  Atnasjø og Venabygds fjellet på fat her.  Svært vellykket tur som alltid til  Breisjøseter, turen har gått i alle år, den føste var i 1981 når turforeningen ble startet. Hele 67 stk gikk den gangen hele turen som dagstur. Super mat på Breisjøseter,3 retters middag lørdag  vil bli husket lenge. Etter endt middag nydelig kaffe og kake i salongen. Utover kvelden kortspill og gode samtaler med gamle og nye turvenner.Totalt var vi 18 stk til bords fordelt på turforeningene i Hamar,Folldal og Alvdal.

17. og  18. juli er det igjen Breisjøfestival, vi håper org tror på godt fremmøte.Breisjøseter Venneforening hadde  årsmøte fredag kveld og Per Bergsvein Støen og Johan Ragnar Eggen ble gjenvalgt som leder og  nestleder. Massevis av tiltak og planer i år med bl.a. restaurering av varden på Store Sølnkletten med ny trimkasse, natursti for barna ved Breisjøsetera, fiskekonkurranse,rehabilitering av klatreveggen i Slågan samt tørre prosjekt med kano og sykkel på Breisjøen og Vestfjella. I  tillegg er venneforeningen en betydelig dugnadsaktør i selve sommerfestivalen selvsagt.

Søndag 12. april - nedenfor Breisjøkinn ,Store og Lille Sølnkletten bak.

Breisjøseter  - klar for avgang.Kvile i Atndalen - Rondane toppene fra venstre Storronden,Vinjeronden, Rondeslottet , Høgronden