Herlig TOPPtur til lilleboren til Tron.

Helt på grensa mot Tynset nord for Tron toppen ligger lillebroren Vesletronden 945 moh.  Lillebor fordi den er 721 meter lavere enn storebroren. Men vi vet at lillebror spiser sunt og godt så om noen år er den kanskje like høy som den 12 år eldre storebroren. Fin sti med utgangspunkt i setra til Kari Ann Kristiansen . Brottvangen heter den og er opprinnelig Tynsetseter fra en gard på Kjæreng. Her ble det ryddet på slutten av 1700 tallet og har som mange setrer hatt mange eiere fra gammelt av. Kari Ann har setret fra 1976. I området rundt setra og opp mot Vesletronden var det tusen sau på beite, i dag er det ingen sau som beiter lenger.  Nydelig flott sti helt fra setervangen og som går helt frem til toppen.  Skilt og tang er satt ut i dag, og 12 deltakere sørget for klipping på sine 10 på topp kort, i tillegg kom det tre toppgåere i egen pulje. Herlig tur med god turtemperatur og lett regn første del av turen.  Lavt skydekke  gjorde at vi kunne hatt bedre utsikt, men alt vær har sin sjarm på slike turer. Takk til kjentmann Bjarne A. Müller og turleder Johan Ragnar Eggen som fikk oss trygt opp til tross for noe uklarheter hvor toppen egentlig var…. se tekst i bildene (kun på PC)

Fint å gå på denne årstiden selv om været ikke  var perpekt for mange.På vei til toppen - TRON med sine 1666 moh blir stor i forhold.

Første forsøk på det som vi trodde var toppen, fint  her også men ikke helt på toppen med sine  9445 moh.Bjørn Langleite og Nils Flaten prøver seg med en frekkis....klipping med tanga på  toppen , selv om vi  var langt unna toppen. Men ingen lot seg friste.