Hjertemarsjen søndag 16.februar.

Forhåndsomtale:

I samarbeid med Nasjonalforeningen for folkehelsen og Alvdal Helselag avholdes igjen tiltaket «Hjertemarsjen». Alle som tar turen opp til dagens serveringssted «Hamndalssetra» får gratis et hjertemerke. Nasjonalforeningen er en frivillig organisasjon som arbeider for å bekjempe hjerte- og karsykdommer og demens. Som vi vet, en av de beste måtene å bekjempe hjertesykdommer, er å drive aktiv mosjon på en eller annen måte en eller flere ganger i uken. Hjertemerke blir også å få på Allmannstua utover vinteren. Tusen takk til «samordningsutvalget for helselaga i Alvdal» for godt samarbeid om en viktig sak.

.

Etterhåndsomtale:

Trivelig dag på Hamndalen – selv om OL stafetten ikke gikk som ønskelig. Kjempeløyper av Olav Magne, preppet i morgentimene i dag. Stille på serveringa under OL sendinga, en skikkelig rush fra klokka to og utover. Godt 60 besøkende, brukbart på en slik dag. Krevende å få feste og samtidig god gli på skia, det passerte mildværskule med regn midt på dagen over området, men allerede etter kort tid var føret mer normalt igjen. Tusen takk til vertskapsgjengen fra Strømmen: Familie Ødegård Gjelten og Vingelsgard/Rugtveit. En  flott dag for den viktige HJERTESAKEN – som gjelder oss alle sammen!

Hamndalen2014B