Kjempedager i Jotunheimen

Høstens langtur gikk i år til Jotunheimen. Torsdag efta kjørte vi vestover til Leirvassbu – hvor en deilig 3 retters middag ventet oss. Etter en god natt søvn startet vi fredag morgen opp i lett regnvær til Gjendebu, omlag 15 km  og  7 – 8 timers gange. Lavt skydekke, regn av og til men en utrolig god stemning hele dagen. Vel fremme på Gjendebu fredag kveld vanket igjen en deilig 3 retters middag med påfølgende hyggelig samvær……..! Lørdag morgen gikk vi opp Bukkelægeret og ned til Memurubu Turisthytte  – godt 7 timer var vi ute. Godt turvær, kjempeutsikt hele dagen
og mange hyggelig raster underveis. Søndag gikk vi over verdensberømte  Besseggen – utrolig  utsikt. Selve Besseggen er rimelig luftig for noen men alle sammen klarte seg meget bra.!! Ved Gjendesheim ble vi hentet av bussen vår.

Bildet er tatt øverst i Besseggen,
Solveig Østhus fremst på bildet.

Vi var  24 stk. på turen  – yngstemann var 11 årige Erling Vingelsgard. 16 åringene  Mikal Østhus og Vegard Vingelsgard deltok også  – de øvrige var fra godt 40 år og oppover. Erling lå stort sett i første pulje hele turen.  En utrolig flott og vellykket tur som frister til gjentakelse