Kjempeflott julegave fra Alvdal Kommune.

Alvdal Kommune hadde siste møte før jul torsdag 17. desember med bl.a. budsjett for kommende år som en av sakene. Etter forslag fra  Arbeiderpartiet ble det vedtatt å øke tilskuddet til barn og unge til 80.000 (fra 70.000) kroner og ikke minst justere opp tilskuddet til Alvdal idrettslag og Alvdal Turforening fra 120.000 til 150.000 kroner  øremerket  driftsopertør stillingen. Kjemeflott julegave – tusen tusen takk  – vi lover åvære snill og grei de kommende åra og ikke minst produsere gode fritidstilbud hele året til glede for lokalbefolkningen, hyttefolk og turister. Alvdal Idrettslag og Alvdal Turforening er helt avhengig av å ansatte som sørger for vedlikehold av sine anlegg – fotballbaner,klubbhus,  sandeggbakken,lysløyper, løypetraseer og kjøring av skiløyper med mere. AIL og AT deler tilskuddet etter antall timer som blir benyttet og er en grunnleggende pilar i driftsøkonomien. Nok en gang tusen tak  – god jul! Bilde: Den politiske ledelsen, fra venstre varaordfører Mona Murud – Alvdal Sp, ordfører Johnny Hagen – Alvdal AP og rådmann Erling Straalberg. Bilde: Nettavisa Alvdal Midt i væla.