Kjempekoselig tur som vanlig til Hanestad!

Like sikkert som februar kommer med lengre og lysere dager, like sikkert er skituren til Hanestad. I flere år har vi gått på Østsiden fra Jutulhogget og sørover den flotte skogskjølen der, men de siste  3 årene har vi gått på vestsiden av Glåma. I fjor gikk vi over Urlikjølen og Svartfjellet. I år trakk vi lengre vest med start fra kjente Dølbekken. Herfra gikk vi opp til legendariske Trekantegga og videre opp Øykjeklettbekkdalen (bildet over er tatt der). Deretter videre rett sørover og inn i Tegningdalen hvor vi inntok dagens store måltid med bål ved nedre Tegningdalssetra. Så gikk vi videre
sørover Tegningdalen, langsetter Reinsfjellet og etter hvert ned på den flotte Reinsfjellhytta for ny rast her på verandaen. Så var det god scooter løype på nordsiden av Grøttingbratten, stedvis bratte bakker men det var flott å bremse i snøen! Videre i kjempeflott snøscooter løype bak Grøttingåsen og helt til slutt over Glåma og endelig var vi fremme ved Hanestad Vertshus. 34,2 km fra Dølbekken, 440 meter lavere enn ved turens start. Nok en gang en vellykket tur på alle  måter. 13 meget trivelige deltakere som alle bidro med glede til fellesskapet. Skikkelig vintervær hele dagen, det er godt at det biter litt i ansiktet….!

En spesiell takk til Leif Gunnar Bjørke på Hanestad som hadde tråkket med snøscooter fra Reinsfjellhytta og helt til Glåma. Uten fast scooter spor hadde turen blitt betraktelig hardere og mye lengre og vi hadde neppe rukket toget kl. 18.08 på Hanestad stasjon! Tusen takk!