Kjempekveld med nordlys og stjernehimmelen på Moan.

Kveldens arrangement med tittel «Nordlysfotografering og stjernehimmelen»  med Jochen Schuster på Moan i Alvdal var kjempebra. For de 6 fremmøtte var dette en helt ny og ukjent verden. For den glade turvandrer som mange av oss er, vil det øke turgleden og perspektivet nå en kjenner litt til det store universet. Vi fikk en grundig gjennomgang av metoder for å fotografere nordlyset. Med hjelp av ulike dataprogrammer blir bildene på papir og data ofte bedre en når objektet blir tatt. Jochen viste oss flere vidoer av nordlyset tatt gjennom en hel natt. Må oppleves er vårt råd. Vi fikk også en god innføring av stjernehimmelen og noen av de mange stjernene vi så! Jochen har laget til et eget hus i hagen med egen stjernekikkert og annet utstyr. Vi ble mektig imponert over kunnskapen til Jochen. Hele seansen varte i over 3 timer, vi var både inne og ute. Tusen takk til Jochen for en kjempeflott og interessant kveld. Vi håper å  få mer informasjon rundt hva som rører seg i det store universet. Bilde under der noen av deltakerne kan skimtes nederst til venstre er ikke representativ for kvelden, antall  piksler er kraftig redusert for at at bildet ikke skal bli for tungt på hjemmesiden vår. Bildet på facebook utlagt på vår profil er mye bedre.