«KOM DEG UT DAGEN»

«Kom deg ut dagen» er den store turdagen for Den Norske Turistforening. Det er et landsomfattende tiltak i samarbeid med lokale turistforeninger. I vårt distrikt er dette avdeling Nord-Østerdal, som omfatter Folldal, Alvdal, Tynset, Tolga, Rendalen og Os. Hensikten med arrangementet er selvsagt å få flest mulig ut på tur i skog og  mark.

Alvdal Turforening har et aktivt og godt samarbeide med DNT avd. NØ der begge parter kan høste fordeler på sine områder. Turportalen www.fjelltur.no er noe av det DNT avd. NØ har ansvaret for.

Dagens arrangement var svært vellykket. Vær og temperatur var meget behagelig og gjorde at mange tok turen ut. Ja, sågar noen nye ansikter var å se og det gleder ekstra mye. Naturstien fra Sjulhusvangen til Allmannstua var populær med mange innleverte klippekort, både voksne og barn. Alle som deltok fikk en velfortjent KVIKKLUNSJ, sponset av Den Norske Turistforening.

Allmannstua satte ny omsetningsrekord, nærmere tre- enn tohundre besøkende denne flotte «Kom deg ut dagen»! Mange små lovende skiløpere vitner om god rekruttering for skifolket og Alvdalsbygda.