Kongetur bortpå Kjølen!

Turen var annnosert som «vi ser etter dyrespor».  Egentlig hadde vi ikke bestemt hvor vi skulle ta turen men alle de  7 fremmøtte deltakerene hadde et sterkt ønske og håp om Svartbekkjølen….!

Hvorfor? Alle de fremmøtte hadde jo vært der dusinvis av ganger før….. det måtte jo være artig å prøve et nytt sted da?!  Jo fordi på Svartbekkjølen er det så enormt mye spennende å se på, mye dyrespor  og en fenomenal natur og ikke å forglemme alltid noe nytt å oppdage! Dyresporene dukket da også opp kjapt etterat vi tok avgårde fra bilen. Allerede etter 150 meter hadde vi sett både  jervespor og oterspor i Auma. Føret var svært vanskelig utenom løypa så vi holdt skiløypesporet til Økjeklettkoia. Underveis var det mye å se på men relativt lite ferske spor da det ikke hadde kommet nysnø siste uka.

På bildet ser vi  fra venstre mot høyre Johan Nesteby, Leiv Skare, Johan Ragnar Eggen (bakerst), Ola Agnar Øien (foran), Per Olav Follstad og Borge Evensplass. Felles for alle er at de bl.a. har stor kompetanse på Svartbekkjølen!! Det var deltakerene sammen med turleder Geir Skillebæk  (fotograf for anledningen) sammen med hunden Sira. Vi koste oss enormt med bål og kaffe med dagsaktuelle temaer som hovedrett  ved Svartbekken. Turens lengde var 4-5 km og passer for aldre aldre uansett
form. Neste gang håper vi at noen yngre kommer også, det trenges sårt!

Sola var fremme av og til men var ikke plagsom. På vei hjem så vi en stor reinsdyrflokk i retning Sølndalen. Det gjorde dagen fullendt vellykket.

TUSEN TAKK til Geir for en nok en
fenomenal tur bortpå Kjølen!  Som ungan sier – helt konge!