Kongetur som vanlig på Breisjøseter!

Den svært så tradisjonelle turen  «2 dagers tur til Breisjøseter turisthytte ble arrangert i helga!
16 stk. var vi, den ene delen fra Hamar og Omegn Turistforening – den andre  halvparten  fra Alvdal Turforening. Hamarsingan startet ved Atnasjø kafe mens alvdølan gikk  Sølndalen innover i  nyoppkjørte spor som var meget bra!   Allerede kl. 15.30 var vi fremme og tradisjonens tro vanket det en pils  med peanøtter til  mange. Middag  kl. 18.00 og hvilken middag: Først nydelig  suppe  (aspargris??)
– så deilig kalvekjøtt med ferske  grønnsaker for så å avslutte med hjemmelaget karamell pudding…..stikk den.  Deretter  STOR bløtkake og  kaffe i stua…..!!   Hyggelig samvær deretter til  lenge etter lyset  ble slukket kl. 23.00.

Været søndag var topp – sol fra skyfri himmel om noen  minusgrader. Skiføret var enomt. Noen gikk tilbake samme vei som i går men resten – 9 stk. – besteg  Store Sølnkletten – 1827 moh.  Toppbestigningen  gikk bra og kl. 13.15. var vi på toppen.

Konklusjon :  Nok  en kongetur på Beisjøseter.
Bildet  over er tatt av Else Randi Linjordet. Storparten  av deltakere  med  vertskapet  Halvor og Anne Marit  Skjøren i vinudet! Tusen takk til  vertskapet for trivelig  opphold.

TAKK FOS OSS – ny tur til neste vinter!