Mye regn og litt sol men en kjempeflott tur til Geitvola og Atnbrua!

Turen var planlagt sist søndag men ble da korrekt avlyst pga. regn og tåke. I dag måtte vi ta turen enten vi ville det eller ikke, tang og skilt måtte ut på Geitvola, 1210 moh. langt sør for Kvislåtjønna.
Toppen ligger i Stor-Elvdal Kommune, og har vært benyttet en gang tidligere som Ti på topp i 1990. 11 stk. startet på turen, mens 2 av disse snudde på Geitvola og gikk samme vei tilbake til Kvislå. Første timen var det oppholdsvær, etterfulgt av nærmere to timers lang regnskur. Da vi kom på toppen var det finvær, men så begynte det å regne igjen….. så kom det sol og så kom regn igjen, og slik var det hele dagen. Fra Geitvola gikk vi videre ned til Lauvrøstsetra, og deretter ned i Grytdalen for så å ta fatt på siste biten i nydelig skogsterreng til Lyngstad ved elva Atna nedenfor Atnbrua. En tur på over 8 timer med kviler og godt over 20 km. Spreke turdeltakere, en ekstra honnør til 85 åringen Per Moldstad, lett på foten som en ungdom er han!

Turen går i noe av det flotteste terreng som Alvdal Vestfjell kan by på. God utsikt i alle retninger, spennende stier og steiner og ikke minst et jakt-, skog- og kulturlandskap som bare må oppleves. En stor takk til turleder Hans Sollid! Det han ikke vet om terrenget, setrer, kultur og ikke minst historie herfra er det ingen andre som heller vet! Turen ble avsluttet med meget smakfull buffet på utrolige flotte Atnasjø kafe. Bildet er tatt ved Geitryggen vest for Geitvola, Sølnkletten og Rondane i bakgrunnen i et  lite øyeblikk når sola var fremme.