NEPAL – et land og folk i nød.

NEPAL

Alvdal Turforening har hatt 2 kjempeflotte turer til NEPAL – en treukers tur i september/oktober  2010 og en 2 ukers tur i  oktober/november samme  året med totalt over 40 deltakere. Mange av oss har således et spesielt forhold til dette fantastiske men fattige landet med det blide folket.
Namaste! – Vær hilset, Guden i deg.  Fra vår reiseoperatør Explore Travel AS har vi tatt dette inn på vår hjemmeside:
Kjære alle reisevenner, og spesielt til alle våre kunder som har vært med oss til Nepal under lokal ledelse av Navaraj… og Shreehari. Fra et forsiktig anslag på ca 400 omkomne lørdag, er nå tallet kommet opp i ca 10 000 døde. Vi er veldig glade for at alle vi kjenner, guider, ledere, bærere, kokker og  eres nærmeste er i god behold. Meldinger i dag sier at Kathmandu åpner sakte men sikkert igjen, Banker, kafeer, butikker. De er på nett og har vann og elektrisitet. Det ser dessverre ut til at veldig mange av «våre», og spesielt dem som bor litt utenfor allfarvei har mistet sine hjem. Om få uker starter regntiden. Vi vil hjelpe, og vi har fått mange henvendelser fra Nepal-farere som også gjerne vil gi en skjerv. Ved hjelp av våre lokale leverandører skal vi sørge for at hjelpen når fram til dem som trenger det mest. Med vår egne, private aksjon vil vi ha fokus på å hjelpe «våre».
Du kan bruke konto 1150 10 65023. Vi skal holde dere oppdatert på hvordan pengene brukes. Tusen takk, på forhånd.

Alvdal Turforening anmoder alle våre sympatisører og de som har reist med oss å støtte aksjonen som Explore Travel ved Marit Larsen har satt i gang.

Bilde: Vår guide Navaraj (ble fort kalt Navarseter) fra Poon Hill , 3210 moh., toppene bak er på 7-8000 meter over havet.