Onsdagsturen: 331 ganger og 8230 turer!

Onsdagsturen fylte 6 og 1/2  år i dag. Som alle vet er Onsdagsturen et arrangement som Alvdal Turforening, Alvdal Pensjonistforening, Alvdal Revmatikerforening, LHL Alvdal samt Alvdal Helselag arrangerer i fellesskap. Generalsekretær for tiltaket er tidligere bokhandler Kåre Dalen. Tiltaket har stadig blitt mer populært og nye brukere kommer stadig til. Foruten en koselig vandring i nærområdet rundt Taverna er det hyggelig kaffelaget etterpå som er minst like viktig, både for helsa og trivselen.

Hele 331 ganger(!) har Onsdagsturen blitt arrangert, gjennom alle disse turene er det registrert 8230 deltakere eller startende! En gang har turen blitt avlyst, da viste gradestokken under 40 grader! Til og med julekvelden i 2009 ble turen avholdt! En ekstra oppmerksomhet til Torbjørn Bjørn, hele 290 trimturer har hun tatt. Ektemannen Erling er like bak med godt over 250 turer og som Kåre sier; «Det settes stadig nye rekorder!

Det er plass til mange flere, bli med du også hvis ikke er deltaker allerede,

Onsdag  kl. 10.00 på Taverna!

God tur på Onsdagsturen!

Bilde: Noen av de over 40 deltakerne  i dag, foto: Randi Nørstebø – Alvdal Midt i væla.