ONSDAGSTUREN 9 år!

Siden starten for ni år siden har ivrige turgåere på Onsdagsturen i Alvdal gått til sammen 64.550 kilometer. Det tilsvarer mer enn 1,5 ganger rundt jorda ved ekvator.

Onsdag 4.juni   feiret Onsdagsturen sine ni første år da Taverna spanderte kaffe og kake på de rundt 40 som tok den timelange gåturen i lett regnvær denne dagen.   Primus motor Kåre Dalen benyttet anledningen til en oppsummering i anledning 9-årsdagen, og det er kort og godt imponerende hvilken suksess det mer eller mindre uformelle initiativet Onsdagsturen er blitt.
Hør bare her:
• Siden starten 1. juni 2005 – da det i følge Kåre Dalen deltok mellom 15 og 20 turgåere – er det gått totalt 12.911 enkeltturer.
• Med et snitt på fem kilometer pr. tur betyr det at turglade alvdøler (og noen tynsetinger) har tilbakelagt til sammen 64.550 kilometer i løpet av disse åra.
• 241 personer har deltatt på Onsdagsturen én eller flere ganger.
• Mange har deltatt veldig mange ganger, men Torbjørg Bjørn har gått flere
ganger enn noen andre. Hun kan bokføre 416 turer, men kunne dessverre ikke være med onsdag.
• Torbjørg Bjørn har også suverent flest turer det siste året – med 51 turer.
• Det siste året er det gått 1.916 enkeltturer og det er 15 flere enn året før.
• I samme periode har 103 personer deltatt på Onsdagsturen én eller flere ganger.

50 personer har vært med på 20 turer eller flere det siste året, og alle disse fikk onsdag refleksvest med Onsdagsturens logo i gave.
Kåre Dalen delte også ut egen kopp for passerte 250 turer til Kristin Stubberud fra Tynset. Hun er den 14. personen som i løpet av disse ni åra har deltatt på 250 turer eller flere.

Bak onsdagsturen står Alvdal Pensjonistforening, Alvdal Helselag, Alvdal Revmatikerforening, Alvdal  Turforening og  Alvdal  L.H.L.

Foto: Alvdal  Midt i væla.