OPPLEVELSESRIK TUR PÅ RALLARVEGEN

34 stk. trosset dårlig værmeldinger og dro fredag 9. september ut på en  morsom og fantastisk tur med sterke inntrykk på Rallarvegen. Første dag syklet vi fra Haugastøl (990 m.o.h.) til Finse (1222 m.o.h.) hvor vi overnattet på Finsehytta. En strekning på 28 km i godt vær i relativt enkelt terreng. Lørdag var temp like god, men stort sett med regn hele dagen. Det satte ikke noe demper på våres fantastiske turfølge. I sradig tøffere og villere terreng fortsatte turen i ca. 1 mil til turens høyeste punkt, Fagervatn på 1343 m.o.h. Deretter fortsatte det jevnt nedover, første del pent og pyntelig. Etterhvert får landskapet et mer typisk vestlandsk preg, og fossefall og vakre daler byr på synsopplevelser uten sidestykke. Foruten vill natur er det mye  spennende å se, og langs ruta ligger det mange flotte gamle  banevokterboliger. Strekningen er bitvis steinete og dårlig, men relativt «snill» helt til Myrdal. Deretter gjennom 21 slynger faller veien et par-tre hundre meter i løpet av en knapp kilometer. Videre fram til Flåm (2 m.o.h.!!) går veien over til asfalt. Total strekning andre dag er ca. 53 km. Dagen ble avsluttet med fantastisk servering på Flåmstova restaurant. Etter overnatting på Brekke gård, dro vi søndag morgen med Flåmsbanen fra Flåm til Myrdal. Deretter bergensbanen til Haugastøl, og med egen buss tilbake til Alvdal. På våres tur med 34 deltagere hadde vi ingen skader, ingen uhell og heller ingen punkteringer! Det eneste vi manglet var våres turleder Johan Ragnar som dessverre skadet seg stygt i Birkebeinerrittet.  TAKK TIL ALLE DELTAGERNE SOM VAR MED OG GJORDE TUREN TIL EN FLOTT OG OPPLEVELSESRIK TUR.

Fellesbilde  på  Finsehytta etter 1 overnatting. Svært triveligt følge  - sosialt og  flott tur på alle  måter!