Pinse og start på sommersesongen!

Husantudnet 2014jpg

Endelig sommersesong vil mange si  – bort med skiene! Ti på topp har allerede gått ei uke og vi vet at mange er godt i gang! I pinsa har vi hatt 2 arrangementer. 1 dag pinse med 11 deltakere til toppen på Veslefjellet på Østskjølen. Tang og skilt er satt ut, kjempeflott topp med god utsikt mot sentrum. Bjørn Langleite var turleder. Han kjenner området kjempegodt og har i tillegg gode naturkunnskaper om mange ting! 2. dag pinse  har vi hatt åpen servering på Husantunet med godt 50 besøkende. Aktiviteter med hest var som forventet vellykket. Takk til Ida Steihaug og Guri Grimsgård! Også takk til Eli Gjøran Trøan – hennes engasjement for Husantunet er smittende for mange. Endelig tør nevnes at den nye kulturstien «Fra Steia langs Glåma til Tronsvanglia» ble formelt åpnet – ta deg en tur å se.  Vi har 2 arrangement til på Husantunet  i sommer  – 27. juli med hund som  aktivitet og  17. august med sykkel som aktivitet.