Reisebrev fra NEPAL

Deltakerene på 3 ukers turen kom hjem til Norge onsdag morgen.

Her er et lite reisebrev fra Torill Grøtting.  Mere informasjon og lysbilder for begge turene kommer senere.

Tatt på morgenen etter forrige dags lange og ganske krevende marsj over passet Tesi Lapcha (5755 moh).

I bakgrunnen på bildet fjellet Parchamo, 6273 moh, som skulle vært turens bokstavelige høydepunkt, men som for oss lykkeligvis forble ubesteget. Våre toppkompetente guider vurderte en bestigning som uaktuell og farlig pga. stor rasfare etter mye snøfall. Hvilket vi neste dag forstod var definitivt riktig beslutning, etter nyheter om at tre tyskere var tatt av ras som de mirakuløst kom seg ut av, mens to sveitsere var savnet og ble lett etter i flere dager!!

Med på bildet er turens 13  deltakere, samt to guider: sjefen Dawa nederst t.v, og Babu bakerst t.h.

En kjempeflott tur, med uforglemmelige flotte og sterke inntrykk hele veien!

Vil få ønske riktig god tur til dere som skal av gårde 15. november: på 2 ukers turen. Nepal er et flott land som dere bare må nyte!!    Mvh.  Torill.