Rolig og trivelig sesongavslutning på Husantunet.

Husantunet  1-2-3 – åpent 3 ganger på Husantunet i år – har fått sin avslutning i dag. Sesongavslutningen i form av en familiedag var i samarbeid med Alvdal Speidergruppe,Alvdal Kommune- kulturkontoret og Kvikk 4 H. Det var pinnebrødsteking og forskjellige aktiviteter i  speidergruppas lavvo, speiderne laget også en liten orienteringsløype. Kvikk 4H stilte med blant annet lykkehjul. Det var eventyrstund i vinterstua med Berit Margrethe Kjølhaug og Gjerturd Bakkeng. Hele dagen var det også barneridning på hest med Strand Stutteri. Salg av vaffel, saft og kaffe stod vi for i sommerstua, omvisning som vanlig ved Eli Gjøran Trøan. I henhold til vår formålsparagraf ønsket vi oss at turfolket kom på sin gamle sykkel,  men det var ikke så mange som benyttet seg av dette. Relativt rolig dag med 35-40 navn i gjesteboka. Bygdatunet vårt Husantunet er et flott sted som det er viktig å ha noe aktivitet rundt i  sommerhalvåret!

Husantunet 2-2014Husantunet3-2014.