Sikker vinner: 2 dagers tur til Breisjøseter!

Like sikkert som våren kommer: 2 dagers tur på ski til Breisjøseter Turisthytte. Årets tur var som de siste åra i samarbeid med Hamar og Omegn Turistforening. Litt gromset vær når vi tok innover Sølendalen på lørdag. Føret var heller ikke det beste da den ikke holdt skia skikkelig. Men trygt kom vi frem til Breisjøseter hvor vi møtte turkameratene våre fra Hamar og Omegn. Middagen for de 27 deltakerne var som vanlig helt mega god. Rømmegrøt, spekemat samt frukt suppe til slutt. Deretter kaffe og deilig bløtkake i spisestua….. Hyggelig samvær til langt utpå natt, og det ble etter hvert kraftige meldinger i kortspillet. Søndag morgen,  årets høydepunkt for mange er frokosten og den svarte til forventningene. 16 stk. gikk helt til toppen på store Sølnkletten, men noen tok rett nedover Sølendalen med stopp for servering ved bua ved Stråsjøen hos Nils Flaten og Arne Helge Dahlen. Herfra hjem på kjempegode ny kjørte skispor ned til Sølnsetra.
De fleste fra Alvdal var hjemme senest kl. 17.00., mens de fra Hama noe senere. Arve Østby var med oss som vanlig, han kjørte på direkten 30 mil til Steinkjer. Du er en hardhaus Arve.

Takk for alle for en koselig tur og ikke minst vertskapet Anne Marit og Halvor Skjøren på Breisjøseter.