Sikkkelig turutstyr er halve turen!

Ut på tur  – aldri sur er et kjent slagord blant turfolket. Likeså er det blitt en sannhet at sikkelig turutstyr øker turgleden betraktelig. Et aktivt turliv hele året betinger at en må variere i
utstyret avhengig av type sesong.Tidligere i vinter har vi hatt smørerkurs til glede og nytte for mange ivrige turgåere. Vår erfaring gjennom mange år i friluftsbransjen er at sikkelig og moderne turutstyr øker turgleden betraktelig.

I Alvdal og fjellregionen er vi så heldige at vi har en av landets ledende sportsbutikker i Alvdal – Tynset Sport. De har blitt kåret til Norgesmester i sin klasse flere ganger! Butikkene på Alvdal og Tynset har de fleste produkter for turfolket i sine hyller. I tillegg tør vi hevde at betjeningen har meget god kompetanse innen sitt fagfelt!

I forbindelse med Sola Gundersens Vinterleker arrangerte Alvdal Turforening i samarbeid med avdelingen på Alvdal en enkel utstyrskveld. Butikken viste frem en del av sine mange varer sammen med mange gode turråd. Besøket var brukbart men det var selvsagt plass til flere. Kanskje kan det være årlige utstyrskvelder for turfolket?
På bildet ser vi Stein Halvorsen
og Hilde Pauline Kleffelgård Hårdnes foran skiutvalget.

Neste gang du trenger noe til turen
er selvsagt Alvdal – Tynset Sport AS det rette stedet.