Sommerlig blomsterkveld i Innerenglia!

Endelig fikk vi litt følelse av å være i syden….. selv i Alvdal. I kveldens tur til Innerenglia og Urstrømsetra fikk vi følelse av sommervarme, rundt 20 varme grader er godt, uten mygg og knott faktisk. Fagtemaet var blomster og da er alltid Innerenglia og innover et aktuelt sted for å finne slikt. Litt tidlig er det nok til å finne mange spennende arter men noe fant vi. Første del av turen gikk til Trosttjønna hvor vi opplevde mange spennende arter i faunaen, blant annet siv rør og punsj. Turen gikk videre til bakkene nedenfor Urstrømsetra hvor det var litt av hvert å se! Utflukten ble avsluttet på Urstrømsetra for noen av deltakerene – her har de kanskje Østerdalens beste seterutsikt?! På  bildet (foran til venstre) ser du far og sønn Langleite, Bjørn og Olav, begge to er meget habile botanikere med stor kompetanse. De var turens fagfolk. Godt  oppmøte med 26 stk. gir håp om en spennende tursesong utover!